بدشانسی عجیب گوزن یالدار، فرار از دست تمساح ها و تعقیب شدن به وسیله شیر

به گزارش مجله شرقیا، بدشانسی عجیب گوزن یالدار، فرار از دست تمساح ها و تعقیب شدن به وسیله شیر

بدشانسی عجیب گوزن یالدار، فرار از دست تمساح ها و تعقیب شدن به وسیله شیر

این لحظه ای است که یک گوزن یالدار در حالی که به وسیله تمساح ها تعقیب می شد، با کوشش زیاد خود را به ساحل رودخانه رساند، اما یک شیر گرسنه برای شکار او کمین نموده بود.

به گزارش خبرنگاران، این گوزن یالدار که تصور می گردد حدود هشت ماهه باشد، در تعقیب و گریز دراماتیک در رودخانه مارا کنیا در فصل مهاجرت دیده شد. تعیین نیست که چگونه این گوزن از گله خود جدا شده است.

در یک تعقیب و گریز نفس گیر، گوزن یالدار در حالی که سه تمساح برای گرفتن او با هم رقابت می کردند، از رودخانه عبور کرد، با این حال، بلافاصله پس از اینکه گوزن یالدار به خشکی رسید، با تهدید خطرناک دیگری روبرو شد.

یک شیر منتظر از جلو نزدیک شد و گوزن را مجبور به مانور سریع کرد. مسابقه وحشتناک دیگری برای زندگی اش شروع شد و شیر او را دنبال کرد. در ویدئوی منتشر شده تعیین نیست که این گوزن توانسته جان سالم به در ببرد یا خیر.

در طول مهاجرت بزرگ، که معمولاً در سرانجام فصل بارانی از ژوئیه تا اواخر سپتامبر رخ می دهد، هزاران گوزن یالدار و گورخر از سرنگتی در تانزانیا به سمت ذخیره گاه ماسایی مارا در کنیا حرکت می نمایند.

با بیش از 1.5 میلیون حیوان وحشی که هر سال سفر می نمایند، این چشم انداز به عنوان یکی از عجایب هفتگانه دنیا طبیعی در نظر گرفته می گردد.

بزرگترین خطرات سفر شامل عبور از رودخانه هایی است که به وسیله تمساح های غول پیکر نیل آلوده شده اند. گوزن های یالدار اعضای خانواده آنتلوپ هستند. طول آن ها می تواند به هشت فوت (2.5 متر) برسد.

آن ها اغلب در گله های مخلوط با گورخر چرا می نمایند، که به هر دو گونه یاری می نماید تا مراقب شکارچیان باشند. گوزن یالدار می تواند بیش از 40 سال زندگی کند، اگرچه میانگین طول عمر آن ها نزدیک به 20 است.

منبع: فرارو
انتشار: 9 مرداد 1402 بروزرسانی: 9 مرداد 1402 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2283

به "بدشانسی عجیب گوزن یالدار، فرار از دست تمساح ها و تعقیب شدن به وسیله شیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدشانسی عجیب گوزن یالدار، فرار از دست تمساح ها و تعقیب شدن به وسیله شیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید